Cullmann D 4500-N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cullmann D 4500-N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

dogo 10-07-2010
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Pos. punten aan deze flitser zijn de prijs en het gewicht. Voor de rest alleen maar neg. punten. TTL werkt totaal niet goed: alles wordt flink overbelicht. Dus moet alles manueel ingesteld worden: belichting altijd reduceren met 1/2 tot 1/4 geeft wel mooie foto's, maar eigenlijk heb je het daarvoor niet gekocht. Regelmatig slaat tijdens een fotoshoot de flitser "op tilt", doet dan niets meer (en de camera dus ook niet met weinig licht) en begint dan te ratelen, verschillende keren aan en uit zetten heft het probleem dan vaak weer op. Zou deze flitser aan niemand aanraden, het zit in mijn tas omdat het soms nu eenmaal nodig is, ben zelf niet gek op flitsen anders had ik direct een Nikon SB-600 of zo gekocht. Dat zal ongetwijfeld binnenkort nog wel gebeuren.

Michieleke 21-02-2010
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Heb deze flits al enkele dagen in mijn bezit en ben er erg tevreden over. Prijs/kwaliteit de beste koop. De foto's zijn bijna altijd juist belicht, indien eens niet hertrekken en het is in orde. Vaak is het probleem dat je de difusor er niet hebt voorgedaan ofdat de flits indirecter moet staan. Dus oefeling baat kunst. De slave-functie is ook heel goed. In het begin is het wel even wenne met zo'n "grote" flitser te werken. Met groot bedoel ik in vergelijking met deze van het fototoestel zelf.Heb een Nikon D60.

Hein4 17-04-2009
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Ik heb deze flitser nu een tijdje in gebruik.
De eerste indruk is goed, soms krijg je onderbelichte foto's maar neem maar een antal foto's achter elkaar en je zult zien dat over algemeen de kwaliteit van de belichting goed is. Ik heb deze flitser ook gebruikt als SLAVE en dat werkt perfect en daarbij krijg je mooie indirect belichte foto's.
Algelopen weekend is deze flitser kapot gegaan. Alles werkt, behalve hij flitst niet meer. de zaak waar ik de flitser gekocht heb bestaat niet meer. Ik heb vervolgens via de site van Cullmann een bericht in het duits gestuurd.
Binnen het half uur had ik antwoord. Vervolgens heb ik telefonisch contact gezocht met de mevrouw van de mail en ik hoef de flitser alleen maar op te sturen en ik krijg een nieuwe toegestuurd.
WAT EEN SERVICE!!!! PERFECT!!!
De flister is goedkoper als die van Metz en die van NIKON zelf, maar is zeker met zo'n service een aanrader

Brompot 14-10-2007
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Wat een slechte flitser. De flister leest de iso waarde en het diafragma van de camera en berekent op basis daarvan een flits. Als de flitskop recht staat en je onderwerp op 4-5 meter van de lens staat klopt het wel. Maar op 2,5m ben je een volle stop overbelicht en op 8 meter meer dan een stop onderbelicht. Als je de kop gaat zwenken wordt dat alleen maar erger. En de herrie als de zoom reflector beweegt...

Als je met de hand wil belichten dan doet hij het wel. Maar dan zijn er goedkopere oplossingen met deze lichtsterkte.

Gelukkig had ik 7 dagen omruil garantie. Ik heb hem teruggebracht

Rauzer 22-09-2007
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Vandaag de flitser gekocht.
Ik fotografeer met de Nikon D50. De flister doet het geweldig. Ondanks soms wat onderbelicht is de eerste indruk perfect. Zeker gezien het prijsverschil met de SB800 (€ 200,-) die toch ongeveer dezelfde specificaties heeft.
Zeker een aanrader dus!

sjefke001 17-08-2007
Geschreven voor: Cullmann D 4500-N

Ik gebruik deze flitser icm Nikon D40X, en na nu toch bijna 3000 foto's te hebben geschoten met deze combinatie, allereerst twijfelend aan mijn kunnen en omgevingslicht, moet ik toch tot de conclusie komen dat deze flitser met mijn camera niet de ideale combinatie is. Ik heb veel onder- en overbelichte foto's, terwijl er geen sprake was van wisselende verlichting. Ook zat er voldoende tijd tussen de foto's voor de flitser om geheel opgeladen te zijn, dus het is niet dat de flitser nog niet voldoende opgeladen was. Tevens vind ik de oplaadtijd ook veel te lang. Als je snel een paar plaatjes achter elkaar wil schieten, heb je een probleem. En als de flitser aangeeft al volledig klaar te zijn voor gebruik, wil dat niet zeggen dat ie dan ook werkelijk volledig is. Ik ga dan ook een andere flitser kopen. Zit nog te twijfelen tussen de Metz Mecablitz 45 CL-4 Dig. Staafflitser of de SB800 van Nikon. Zal de laatste wel worden, want door deze flitser ben ik een beetje het vertrouwen kwijt in de samenwerking van een merkvreemde flitser met mijn toestel.